NPK är slut

Idag dog NPK-fabriken i Köping. Jag var på avslutningsceremonin och tittade. De hade satt upp en webkamera på bottenplan som filmade torktrumman, D-301, och via radio från paviljongen där vi satt så gav Johan Andersson order till Robert i kontrollrummet att stänga av fabriken.
Då ser man när trumman slutar att snurra och 52 års NPK-historia är över. Häftigt men lite konstig känsla för jag gillade den fabriken. Fick även med de sista konrnen av en NPK-sort, NPK 21-3-10. Den bästa sorten. Mycket bra sort.

Sen hem och läsa lite skogssport och sen ska jag strax ner och jobba lite. Blir nog TN för mig idag alltså.Ska fixa lite käk först, pannkakor. Mums.

Blev ju tvingad att skriva blogg så gör det från pappas dator, så tyvärr ingen "Dagens bild" idag.

Ingen kentrubrik idag heller, men det är fabriken värd.

Snart ledig, riktigt skönt. Ska träna som ett svin då, hurra.

Hade bra, Haepa

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hoppas jobbet går bra o att du inte sörjer skit(gödsel)-fabriken för mycket:P
kram

2007-06-29 @ 15:42:49
URL: http://especially.blogg.se
Postat av: okhjonas

Kartorna finns ute nu :D

2007-06-30 @ 21:48:25
URL: http://okhjonas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0