Återuppstånden!?

Tvek på den, men får väl se. Ska man starta upp bloggen igen blir det ingen dagbok liknande Berts, utan mer en dagbok som handlar om träning. Har nu under sommaren läst många bloggar som handlar om träning. Det som slår mig är att många handlar om "feel good-löpning" dvs skitsnack om hur kul det är att träna löpning och hur skonsamt det är för kroppen. Löpning är lidelse, punkt.
Något som jag däremot gillar är att löpning (joggning) är på frammarsch. Det är bra att folk rör sig, även om det inte skulle skada för endel att ta i lite mer. Säger som Claes Åkeson på runnersworld.se att fler borde våga ta i, även om att börja är ett steg på vägen.
Hmm, för att återgå till detta med träningsbloggar, som det så fint heter. Det jag saknar är en blogg där man kan läsa om Kalle som kör kilometerlånga backintervaller eller Anders som drar 300-ingar i bar övers på tartan. Viss tillfredställelse får jag via runners world, men inte så mycket. För egentligen, vad fan är det att skriva om att du joggar runt femman på 45 minuter med ipoden i örat? Visst, jag tycker det är kul att du tränar, men är det verkligen något att skriva om? Nja, tvek på den.
Därför har jag funderingar om att börja skriva lite om min träning. Det är dock mest för min egen skull, då jag vill ge mig själv lite motivation eftersom den oftast är sjukt lååååååg. Detta är bara funderingar, men framtiden får utvisa fortsättningen. Självklart vore det även kul att inspirera andra till att träna hårdare, men till en början är det inte bloggens huvudsyfte.
Idag körde jag keps-ol i Kabbeskogen i Köping. Det gick fint. Kände mig hyfsat pigg i benen, trots gårdagens backintervaller. Jag hade lagt en snygg bana som gick ett varv runt Teknikbacken, men en cykeltävling ställde till det lite. Synd, men nödlösningen blev bra ändå. Vann som vanligt, denna gång i par med Sofie och med Linnet som stark avslutare. Tyckde dock träningen var lite mesig så drog med mig Thomps och Jonas på ett varv runt elljusspåret som är knappa 2 K. Tänkte ligga på 4.05/km. Det blev 3.44-tempo. Jo man tackar.
Imorgon Odenvalla tor. MUMMA!!

Notera återigen att jag tycker det är kul att folk tränar, oavsett snabbhet. Hoppas denna blogg kan ge mig och kanske er inspiration. Kämpa på.

Förövrigt läser jag aldrig igenom aldrig mina inlägg, så vissa stavfel kan förekomma, men det skiter jag i. Om det, mot förmodan, skulle finnas särskrivningar i texten får ni gärna kommentera det och därefter slå mig på käften.
Tja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0