Hittaut

Sista dagen i frihet innan skolan börjar imorgon. Dagen till ära blev det ett halvlångt långpass med en karta i handen. Körde några kontroller från hittaut.nu, en orienteringtävling där det gäller att ta så många kontroller som möjligt under ca 6 månader. Orienteringsmomentet är inte så att man svimmar av skräck, utan mest H12-kontroller. Skön-t är det dock att ha en karta i handen ibland när man ger sig ut på längre turer.
Planen med passet var att hålla en jämn och relativt hög fart med lite intervallkänsla mellan kontrollerna i Stadsskogen. Började med att plocka en kontroll vid Botaniska och gled sen in i skogen. Väl där var det Stadsskogens dag och vid vattentornet, där min kontroll fanns, var det säkert 250 pers. Gled in som en kung och spikade kontrollen som aldrig förr. Sjukt många som blev imponerade av min snabbhet och spänst, eller? Drog även av en kilometer på 3.54 mitt i. Aldrig fel.
Sprang genom skogen söderut mot Ultuna för att plocka en jävel upp på åsen. Fint, både intervaller och backryck. Jo, man tackar. Sen hemåt via Flurran och Carolina. Sträckte ut fint som fan upp för backen och hörde återigen publikens jubel, eller?

Dagens pass tog rätt fint ändå då jag kände mig rätt mör när jag väl kom hem. Tro på fan att nån jävel håller på att flytta alla sina miljoner saker och blockerar hissen med sina fula grejer. Så det var bara att ta trappen upp och svära inombords..

Dagen avslutades med lite tennis mot Dennis (höhö). Torsk för min del men kändes mycket bättre än förra gången, då jag denna gång endast hade en felprocent på ca 75. Bra skit!

Karta:


Dagens pass:
Tid: 1.23.01
Distans: 16.69 km
Medeltempo med nedjogg och stopp vid varje kontroll för att skriva av bokstaven. Därav den sjukt långsamma farten: 4.58 min/km

Imorgon blir snabbdistans!

Kämpa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0