Pukor och trumpeter!!

Kungen har återvänt!

Har spenderat veckan i Uppsala-Prag-Uppsala. Flytt och resor har gjort det svårt att hinna träna och sen hjälpte fredagens fest till också.. Nog om detta.

Har hunnit med två pass sedan flytten gick från småstaden Köping, till asfaltslöpningens förlovade hemstad, Uppsala.

Under måndagen blev det en sväng med en nyinflyttad Uppsalabo, Simon, sedan denne bett på sina bara knän om en guidad tur runt staden med Kingen himself. Eftersom man inte kan erbjuda så mycket annat här än asfaltslöpning så valde jag att visa honom de två elljusspår som jag brukar utnyttja vid mina snabba träningar. Rundan gick runt Stabby för att sen röra oss bort mot Stadsskogen via Ekeby. Simon såg rörd ut efter avslutat pass efter den stora äran att ha fått springa med Kungen. Mer troligt var nog att tårarna berodde på de för all framtid förstörda benhinnorna.

Såhär såg passet ut iaf:


Passet i siffror:
Tid: 1.08.03
Distans: 13.14 km
Medeltempo: 5.10 min/km


Gårdagens sorgliga ursäkt till löpträning går inte till historien som det bästa som någonsin genomförts direkt. Fest i fredags så kroppen var nog knappast sugen på full späkning. Blev därför en lugn jogg till Stabby och en sväng på spåret där. Väl på spåret fick jag se mig distansierad av både Gunvor, 78, och Gösta, 95, som tog sig fram med rullator respektive gåstol. Kroppen anade samtidigt inte att gårdagens pass bara var en lätt förberedelse inför dagens hårdare pass. Långdistans med inslag av hittaut-kontroller.

Gårdagens skitpass:


Passet:
Tid: 24.30
Distans: 4.85 km
Medeltempo: 5.03 min/km

Nu ljuder Imperiet i högtalarna och nästa pass startar om ungefär en timme. Tagga!!

Simon> Du kan va tönt.
Magnusson> Bra där! Fortsätt!

Kämpa på!


Kommentarer
Postat av: Simon

Var det så det gick till verkligen...?

2010-08-29 @ 13:27:38
URL: http://sajmoen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0