Snabb och öl

Gårdagens pass var en snabbdistans runt de nordöstra delarna av Uppsala. Fick sällskap av Jos på cykeln under uppvärmningen till Stabby. Efter lite stretch och några stegringslopp bar det iväg. Planen var att köra 7K med en fart runt 4.25/km. Gick rätt fint till en början och jag låg ner runt 4.10 den första kilometern. Fick även påhejningar av en tant! Straffades rätt fort av den lite för snabba öppningen och kilometer 1-4 var ett riktigt skit. De sista var bara att plåga sig igenom. Blev lack som fan när skosnöret gick upp och jag fick stanna och knyta skiten med cirkus en K kvar. Spurta ifrån några cyklar och tiden landa på 30.47 vilket ger ett snitt på 4.23. Helt okej. Kände av söndagens långpass så får vara ganska nöjd ändå.
Kvällen spenderades på Uplands nation där en burgare sköljdes ner med ungefär sju öl. Det gjorde berusningen fin och denna morgon förjävlig. Var riktigt bakis med andra ord. USCH. Därför ingen träning idag.
Imorgon blir det tidig uppgång och intervaller på Studan. Jo man tackar!

Tisdagens pass med puls.


Passet i siffror:
Tid: 41.35
Distans: 9.01 km
Medelhastighet: 4.37 min/km
Medelhastighet varv 2: 4.23 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0