Stockholm halvmarathon

Det jag närmast tränar inför är Stockholm halvmarathon, som arrangeras den 11 september. Loppet är som det låter, en halvmarathon, och banan är väldigt centralt lagd. Start och mål sker i närheten av Kungsträdgården och under loppet hinner man springa på Kungsholmen, Södermalm och två gånger förbi slottet i Gamla stan. Norr och söder mälarstrand springer man i samma riktming som under Stockholm marathon, så jag hoppas att känslan är bättre denna gång än känslan jag hade 5 juni i år.
Tyvärr så är anmälan stängd för i år, men loppet kanske kan vara ett lämpligt mål för folk att träna för. Själv satsar jag på att slå nytt PB. Mitt nuvarande är på 1.33.33 från Göteborgsvarvet 2009. Var ungefär lika dåligt tränad då som nu, men hade en riktigt bra dag. Hade nog kunnat klarat 1.30 om jag inte startat i en av de sista startgrupperna och därför sprang om folk under hela loppet. Det värsta var när jag på Avenyn sprang ca 5 cm från stakeket hela vägen upp.
Nu blir det jag och några kompisar som ska springa och hoppas på en fin dag i Stockholm. Starten går 16.00, så kom gärna och heja på om ni är i stan. Startar i startgrupp B, men det är samtidigt som eliten i grupp A. Hoppas på att få bra folk att springa med så man kan pressa sig till en bra tid.

Idag vart det ingen träning. Kroppen känns lite sliten och jobbade 11 timmar idag, så fick bli vila. Imorgon blir det långdistans med fartökning på slutet. Fejnt!



Starten har gått utanför slottet 2009. Foto: Bengt Aronsson.


Stadshuset passeras efter ungefär 11 kilometer. Foto: Martin Ekequist

Kämpa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0