Vek ner mig.

Planen för dagens löpning vara att springa den klassiska rundan upp till hygget vid Odenvalla och sen vända hemåt, alltså, Odenvalla tor. För första gången på länge så slet jag som ett svin på jobb idag och var riktigt trött när jag väl kom hem, efter en timmes övertid. Kanske inte så länge, men fysiskt hårt arbete tar på kroppen. Så när jag satt i soffan och filosoferade ändrades rundan till att bara köra milspåret, som blir ca elva km hemifrån. En riktig klassiker, dock långt ifrån lika vackert som det en gång varit. Ny ägare på skogen som förstört allt.

Började relativt lugnt i femminuterstempo och märkte att benen var piggare än jag trodde. Vid 5-kmskylten satt jag mig på en stubbe och löka några minuter, bara för att det var så skönt. De sista fem km hade jag tänkt öka tempot lite. Satsa på att komma under 22,5 min. De första två km gick det bra men sen vart jag trött som satan. Kunde dock pressa mig så att jag landa på 22 min och 40 sek vilket inte är någon tid att hurra för egentligen, men får ses som godkänt för dagen. Därefter lätt jogg hem och en Gainomax med jordgubbssmak när jag kom hem.

Sen man flyttade till Uppsala för tre år sedan så har orienteringen i stort sett försvunnit ur mitt liv. Några nattcuper och de stora kavlarna är väl allt som genomförs. Något som aldrig kommer försvinna är dock min kärlek till skogen. Finns inget bättre än att bara springa på en fin stig i skogen. Det saknar man som fan i Uppsala. Det enda dåliga med stan.



Kvällens runda som löptes medsols. Bild från Garminconnect.
Längd: 10.53
Tid: 50:53
Medeltempo: 4:50/km
Tempo etapp 1: 4:57
Tempo etapp 2: 4:38

Imorgon blir det vilodag. Lördag Odenvalla tor. Mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0