Yara-Kölsta

Som jag skrev igår var tanken att dagens träning skulle vara Odenvalla tor, men det verkar som att den rundan aldrig kommer att bli av då jag alltid hittar på något annat. Min orienteringsklubb, Köping-Kolsva OK, arrangerar under helgen sin årliga tävling Golden weekend. En tävling där segrarna i H- och D21 elit får dela på 10 000 kr. I år går tävlingen i skogarna utanför Kölsta, ca 15 km norr om Köping. Hur som helst fick jag idén om att man kanske kunde springa ut dit och duscha där och sedan kolla på tävlingen och hjälpa till om så behövdes. Kollade på internet att sträckan var rimlig att genomföra och bestämde mig.

Dagen började på jobbet som var anledningen till att jag inte var med och hjälpte till med arrangemanget. Efter avklarat dagsverke var det dags att slänga på sig skorna och börja min färd längs vägarna. Från jobbet gick färden genom centrala Köping, innan jag kom ut på Odensvivägen och jag blev ensam på landsvägen. Det kom regn ibland vilket var riktigt skönt då det var ganska varmt ute. Kände ganska tidigt att jag hade pigga ben och la upp planen att den första milen skulle gå på runt 50 minuter och de resterande 8 km lite snabbare. Efter en mil var jag framme vid Odensvi kyrka och stannade där vid min farfars och gammelfarfars grav och passade även på att dricka vatten ur en vattenslang. hade förväntat mig smutsigt åvatten som skulle smaka dy, men döm om min förvåning när rent och fint vatten strilade ur slangen!
Benen kändes fortfarande bra och efter en kort paus så testade jag att öka tempot för att visa kroppjäveln vem som egentligen bestämmer. Gick bra till en början med efter ca 15 km började jag bli trött. Tidig morgon och att det ständigt går lite uppför bidrog nog till att kroppen visade sig vara en rätt starkt motståndare idag ändå.. Sista kilometrarna blev därför rätt tunga och många negativa tankar snurrade runt i huvet och det var därför väldigt skönt att komma fram och få lite vatten och en dusch. Skön -t..
Stekte lite på TC, som den kung jag är, efter det och sen blev det hemåt för lite käk. Ska snart över till en kompis och hänga lite och sänka en stark eller två.
Imorgon blir det Odenvalla är planen. Återstår att se hur det blir med den saken..

Har funderat på det här med bloggen egentligen. Vill jag blogga för mig själv eller vill jag att andra ska läsa? Klart det är bådeoch, men nu har jag knappast marknatsfört bloggen och har därför knappt nå läsare. Syns man inte, så finns man inte. Så enkelt är det. Funderar därför på att slänga ut länken lite överallt för att se om några nappar och läser. Lite kommentarer är ju inte fel.

Dagens pass.


Dagens pass i siffror:
Tid: 1.28.59
Distans 18,30
Medelhastighet: 4.51 min/km
Stigning: 121 m.

Kämpa på!


Kommentarer
Postat av: Carro

Min kropp vet inte vem som bestämmer. Efter en vecka med spinning istället för löpning fick jag ont i knät av FYRA km jogging.

2010-08-21 @ 23:18:16
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com
Postat av: Jon

Ligger en bit efter dig när det gäller träningen måste jag säga, även om jag kommit igång bra nu över sommaren! :)

2010-08-25 @ 15:35:09
URL: http://jormaa.blogg.se/
Postat av: Simon

Så jävla töntigt att börja blogga och inte säga till.

2010-08-25 @ 23:44:59
URL: http://sajmoen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0